Kisahku

Foto saya
Anak kepada sorg emak & ayah..Isteri kepada sorg suami..Mama kepada sorg anak yg bernama Ahmad Haris Ziqri...

Ahad, 24 Januari 2010

di rumah tok...huhuhu

hari minggu lepas..aku kuar g umah tok belah hubby...mama dtg amik sbb ayah din wat mkn sikit..smpena mak cik ani punya besday..mulanya aku mls nk pegi tp bila pk2...kalu aku xpegi nnt..nampak mcm aku ni sombong lak..dh ajak kena laa pegi...heheh...so pagi jumaat tu..aku bgn awal laa jgk..sama mcm hari nk g keje...kul 5.30pg dh bgn dh...bgn awal pn sbb haris dh 'membuang' pagi2 hari..heheh..jd kena laa mandikn dia terus..pas mandi terus bg susu...dia main2 jp...pastu kul 8..bg mkn lak...igtkan dh kenyang tu..leh laa dia tdo awal..hurmm..sangkaanku meleset...dia xmo tdo pun..huhuhuh...puas diajak tdo..bo layan laa..

kol mama, tny kul bpe nk dtg amik...ma ckp..tunggu pas haris tdo dulu laa..br kt pegi..aku pn ok laa..dh haris xmo tdo sgt..aku biar laa dia main ngn kakak (sepupu dia) dulu...jnj kul 11 nk pegi..skali haris lak br tdo kul 10pg..heheh...so aku g settle bsh bj jemur bj dulu..so kol mama ckp haris br tdo...mama ckp..xpe tunggu dia bgn br kt bertolak..heheh..tup2 kul 11.30 mama dtg ngn abah n wan...tunggu punya tunggu..kul 12 br dia bgn laa..amboi..lama gak dia tdo arini eik..?biasa dia tdo xsmp sejam pn...so pas dia bgn terus bertolak..tp cian kt mak long..aku xtau lak yg mama dh janji ngn mak long nk g kul 10pg...kalu aku tau td..xder laa aku biar haris tdo..cian kt kt mak long lama giler nunggu..2jam tuu....klu aku pn bengang...xsuka tul bila org janji tp xtepati....

smp umah tok...ayah yeh ada doh..pastu su nor pun smp gak..sama2 ngn kami..salam2 ngn smua...haris pn pe lagi..letak je kt lantai...waaa....start laa dia mengemop rumah...huhuhuh...pegang2 dia dah xbg dh...meronta minta dilepaskan...so lepaskan aje laa..cuma pantau dia..pastu masa smua bapak2 nie makan..tinggal laa mak2 kt atas rumah...makan round ke 2..round pertama utk bapak2 sbb dorg nk g solat jumaat lak..ms aku ngn mak2 nie...tup2 kuar laa soklan cepu mas kt aku..uwaaa...eh bkn soklan cepumas tp cadangan cepumas kt aku...hehhe..aslnya cmnie..mak su citer psl sorg ni...dia dh pencen tp anak msh sekolah rendah lg...so mak su, makcik, mama pn ckp laa.."tu laa beranak lambat2 sgt..kang dah susah..kita dh pencen..anak kecik lg..." so pas je kuar statement tu...terus mama kt aku plak "ha sa...pe lg..beranak cepat2...tmbh sorg lg...jgn tunggu lama2, sementara muda nie..beranak laa ramai2.." terkedu jp aku...huhuhu...xtau nk jawab apa..dlm ati jwb.."sabo laa dulu..haris pn lum setahun lg..berjalan pn xleh lg, sorg nie pn xterlayan lg" pastu makcik pn nyampuk.."ala sa, beranak 2 orang cukup laa..xyah ramai, tgk makcik...2 org je ckp" aku nie sengih je laa..klu menjawab kan..takut lak mama terasa ati...so kesimpulannya..mama nk suh aku peknen lg laa tu...yg sebenar2nya...dia sebenarnya nk cucu ppuan, skali yg kuar aritu ada cucu laki...jd sedikit frust laa..tu yg suh aku peknen lg tu..konon pasni suh kuar baby girl lak...ala...bkn aku yg dpt tentukan..pasni aku akan peknen bb girl @ boy...smua tu kuasa TUHAN...

rasanya termasuk kali nie..dah 3x dia sebut pasal suh aku peknen lg...adui...org yg cadangkan mmg laa senang..bukan dia yg lalui smuanya..bkn aku xmo anak lg..aku nk tp sabo laa dulu...biar laa aku besarkan sorg2 dulu...haris masih perlukan perhatian dan kasih sayang aku..tambah lagi aku nie masih lagi PJJ ngn asben aku..aku kecian kt mak tau...dah tua2 tp duk jg lagi cucu dia...aku nk g anto nurseri..aku plak xreti bawak kete lg...aku nk suh mama jg..segan laa nk suh dia dtg amik sokmo haris pg2...klu aku leh anto sndiri xpe..nie aku pn xreti bawak kete...smp bila ntah aku nk menyusahkan orang je..huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan