Kisahku

Foto saya
Anak kepada sorg emak & ayah..Isteri kepada sorg suami..Mama kepada sorg anak yg bernama Ahmad Haris Ziqri...

Isnin, 18 Januari 2010

hujung minggu bersama haris..

2 hari aku duk umah..layan kerenah anak bujangku itu...wahh..mkin ligat oo..xnk duk diam lgsung...letak dlm walker..skjp je dia duduk..dh ke sana sini dia meluncur..bila dia bosan..mula laa dia nk panjat kuar...huuhu...sungguh bahaya utk ditinggalkan dia berseorangan skjp...ada ke patut..dia kuarkan kaki dia ke atas walker tu...konon nk trun dr walker tu...kalu org pegang dia..riba2 dia..memang dia xsuka laa..dia nk bebas...menyelongkar seluruh tempat...pastu dh penat aku layan dia ke hulu ke hilir merangkak...so aku pn dirikan laa dia plak kt tepi kerusi..konon nk suh dia meniti laa..belajo jalan...huh...bukan dia nk belajo berjalan pn..tp dia panjat kerusi tu ada laa..adoi....panjat2 dh reti tp nk suh jalan xmo...tp ms dia nk panjat tu..kena laa ada org belakang dia..kalu x...bedebuk..jatuh tergolek laa..heheh...ayorkk..makin aktif laa anak mama nie..

kalu sape2 rs nk kuruskan badan..meh laa jg haris...cian aku kt mak..dh xlarat..dh berusia..tp aku suh gak jaga anak aku nie...tp nk wat cmne..klu x aku nk suh sape jg haris..?nk anto nurseri..mslh gak sbb aku xleh nk drive..pastu nk anto umah pengasuh..area umah mak xdok org leh mengasuh...lgpun kalu aku anto kt pengasuh pn..ramai org surrender nk jg haris kot...sbb dia nie kalu dia xsuka org pegang...dia akan sekuat hati berusaha utk lepaskan diri...dia akan lembik tubuh dia pastu wat pusingan 360...ngn aku nie pn dh berapa kali nyaris terjatuh..ni aku yg kuat, yg msih bertenaga pegang dia..klu org lain..yg dh berumur..kalu pegang dia nie..ayork..bimbang aku kot terlepas tangan je...mak pn dh baper kali bgtau...xlarat dh nk jg haris nie..mujur laa skrg nie ada adik ha..leh laa tolong jg smentara dia tunggu result spm...huhuhu..pasni cmne eik..?bila aku nk pandai bwk kete nie...bila aku nk blajo smula...?tp cmne nk belajo klu kete xder kt umah..huhuhu..klu aku amik kete ngn abg..cmne lak pasni abg nk berulang alik balik dungun-terengganu..?huhuh..srba salah aku jd nyer...


petang jumaat...aku bwk laa haris pusing2 skitar jln kt umah..saje try letak dia dlm stroller..sbb dia nie sblm nie takut nk duk dlm stroller...skali ptg tu aku letak dia dalam walker...elok je dia duk diam..nampak dia eppy je..maybe sbb aku bwk dia pusing2 kot...siap lambai2 lg kt to'ki...cehh..bangga laa konon leh g jalan2 tu..hikhik..haris..haris..bawak dia pusing2 dua tiga round..pastu blk umah sbb dh lwt petang...so pasni leh laa aku letak haris dlm stroller lagi...dia dh leh duduk tu..tp letak dlm baby seat dlm kete xleh...no...no...dia dh xnk duduk dh..sibuk nk bangun nk pegi kt stereng kete..huhuhu...so sdikit susah laa kalu kt nk naik kt berdua je ngn dia tnp org lain pegang dia....sbb dia sibuk nk pegang stereng, main wiper, main lampu signal..huhuh...

pagi sabtu haris tdo elok..so leh laa aku wat keje umah...tp xlama..x sempat sudah basuh baju..haris dh terjaga dh..mujur laa adik ha ada..so dia jaga dulu...pastu dh selesai membasuh...turn aku laa plak jg haris...melayan kerenah dia nie....duduk 2hr kt umah jg haris pn aku dh rs semput..inikan mak n adik ha..yg setiap hari jg dia...aku hari keje..lama mn sgt jg dia...sbb malam pas maghrib dia dh tdo dah...so aku xyah laa nk berperang ngn dia...jd bila kena jg dia hari minggu nie..mmg terasa la...n merasa sgt kecian kt mak...mcm mn aku nk settle mslh nie eik..agar mak xyah lg jga haris...huhuhu...blur..blur...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan