Kisahku

Foto saya
Anak kepada sorg emak & ayah..Isteri kepada sorg suami..Mama kepada sorg anak yg bernama Ahmad Haris Ziqri...

Isnin, 8 Mac 2010

cmpur aje smuanya...

ni entry xder yg specific..aku cmpurkan aje yer..hhhe...cuti raya cina aritu...aku sibuk kt umah mak sbb bantu apa yg ptut utk persiapan adik aku kawen...so utk ke dungun..blk umah kami..tunggu 13hb 2 br aku blk sana..pttnya 11hb tu aku dh leh blk sana tp disebbkan nk teman mak g beli brg..so tangguh dulu.13hb br blk sana..


pastu sebenarnya aku dlm kerisauan sbb period aku dh delay tau..dh lwt..huhuhu....sbb bulan lps...aku period 6hb..tp bln dua nie..lum kunjung tiba lg...skrg nk kira kalendar kesuburan pn dh payah sbb kt HA dh xder kalendar tu...nape dia buang eik....?susah laa aku nk kira waktu subur aku skrg ni...huhuhu...korg ada x lmn web yg korang tau leh kira waktu subur nie...?meh laa bg kt aku link@alamat web tu...ok disbbkan aku dh risau period xmai...so aku ajak laa hubby g ke taman permainan yg mn ada tempat jalan kaki refleksi tu..yg ada batu refleksi tu..spya aku leh pijak n period aku trun laa..sbb dulu ms belum kwen..zaman aku anak dara dulu..pas je jalan atas batu tu..sehari dua je mesti aku period...tp kali nie...cara nie xberkesan ngn aku..huhuh...period xturun2 pn..uwaaa.....aku dh kerisauan...aku lum ready utk bg adik kt hariis lg...huhuhu...
3 hari pastu...period xtrun..aku wat test....terketar2 ms wat test tu..bedebo xusah kata laa...bg kul 5pg wat test...fuhh lega bila tgk -ve..hhehe...igtkan keesokan tu period laa..skali xperiod gak lg..uwaa...aku dh kemusykilan..upt tu rosak ke..?.salah bg result ke...? sbb xperiod2 nie..stresss ooo...last2 selepas delay slama 12hr...turun laa darah period ku...

pd hari sblm aku period tu...nsb malang sikit berlaku kt aku..sbb pegi bank..nk bank in duit msk akaun aku..skali duit 'hang'...sangkut...sminggu pastu br duit dimsukkan smula ke akaun..dah laa aku tgh nk pakai duit...huhuh...mujur laa hr khamis sminggu pastu...aku dpt duit aku...ms mesin cash deposit tu hang...aku dh cuak dh...xtau nk wat pe...pastu mesin tu kuar resit suh jmp org bank...ms tu dh kul 4..hr khamis lak bank ttp kul 4..ms aku tgh blur tu..pak guard dtg tny aku...so dia bg aku msk bank tu..walau pttnya bank ms tu dh kunci...aku msk wt report dulu..igtkan terus dpt duit..skali suh tunggu dlm ms seminggu..sbb bank kt sini xleh wat apa..kena bank kt kl gak wat...huhu..pastu kuar dr bank..nk blk umah sbb dh 4.30ptg...terus g farmasi beli UPT dulu sbb xpuas ati ngn test sblm nie..sbb period xkuar2...smp kt stesen bas..cr van prebet...skali tgk..xder sebuah van pn yg ada..huhuhu...pegi ke bas lak..bas utk ke kg aku pn xder..uwaaaa...nasib xbaik tul laa...last2 aku naik bas ke mn ntah...tp laluan dia tu..lalu sparuh dr jalan nk blk umah aku..so aku naik je laa..benti kt Bt.6..tepon adik suh dtg amik..huhuhu..mmg betul2 stress ms tu...tup2 bila blk umah..nk solat..skali tgk ada tnda period..yahoooo!!!!! sukanya ati aku..hehhe...rs lega sangatttttttttttttt.....

ni gambo haris ms kt taman permainan...




ok dah laa dulu setakat nie..aku ada keje nk wat nie..ni pn mencilok jap..hahha...keje atas meja bertambun nie...huhuhuh..meh sape2 dtg tlg aku boleh..?heheh..


2 ulasan:

  1. Huhu suspen giler bca cete okid ni.tentang kalendar tu,okid bleh try search kat google.taip je ovulation calender atau ovulation calculator atau apa2 je yg berkaitan.sure byk yg kuar.
    Sonoknye haris main goyang2 tu.ehe.

    BalasPadam
  2. tu laa..bab period tu..mmg okid pun cuak tau..huhu..sbb okid lum ready laa..wat ms nie..kilang shut down dulu...heheh..nnt thn dpn br start operasi smula..ekkeke..mmg laa taip byk kuar..tp xsama laa mcm yg kt HA tu...sbb dulu okid tiap2 bulan mmg guna kalendar tu..utk elak ehem time subur..heheh..mklum laa...plan manual..hikhik

    BalasPadam